גלשן בהתאמה אישית

Alternate Text
גלישת גלים במרוקו-חלק I

דרכי הגעה:

ישנן כמה דרכים אפשריות להגיע בטיסה למרוקו כאשר בסופו של דבר נוחתים בקזבלנקה שיחסית בצפון או באגדיר שנמצאת בחלק הדרומי של המדינה. דרך אחת היא לעלות על טיסה מישראל לפריז, נוחתים בשדה התעופה "שארל דה גול" וממנו לוקחים אוטובוס לשדה התעופה השני "אורלי". מ"אורלי" אםשר לתפוס טיסה ישירה לאגאדיר ובכך לדלג על הנחיתה בקזבלנקה. כמובן שניתן גם לחבר טיסות מספרד לאגאדיר אך הטיסות הזולות יותר הן דרך פריז. דרך נוספת היא לנסוע דרך עיר באירופה לקזבלנקה ומשם להתחיל בנסיעה דרומה (ברכב) לכיוון הפוינטים שבאגאדיר או בטיסה פנימית, מה שמייקר את הנסיעה. מרחק הנסיעה ברכב בין קזבלנקה לאגאדיר מוערך בכ- 8 שעות נסיעה כאשר בדרך יש המון ספוטים שכדאי לעצור בהם.

סקשיין צינור בחלק הפנימי של Anchor point

מידע כללי:

עונת הגלישה במרוקו הינה בחודשים אוקטובר עד אפריל כאשר שיא העונה הינה בחודשי החורף ינואר פברואר. מרוקו נחשבת למדינה ערבית ידידותית לישראל כאשר למלך המרוקאי ולקודמיו היו בעבר, וגם היום, קשרים מצויינים עם ממשלות ישראל. עד היום יש למשפחת שרון וילה ענקית בקזבלנקה שהוא קיבל במתנה מהמלך המרוקאי דאז. כמו כן, ישנה קהילה יהודית מבוססת אשר מתגוררת דרך קבע במרוקו. למשל, בעבר עודדו המלכים המרוקאים את היהודים המרוקאים לבוא ולהתיישב בעיר Essaouira, ואותה העיר בימינו נשלטת על ידי יהודי ומשפחתו. מה עוד, האוכל המרוקאי הטוב שאנחנו מכירים מהארץ קיים רק במסעדות יוקרה ובבתים יהודים. למרות הכל מדובר במדינה ערבית עם רוב מוסלמי מובהק ועל כן תמיד תתכן תחושת אי נעימות בשל המוצא הישראלי אך לא נשקפת סכנה אמיתי כלשהי. מבחינת העלויות מרוקו יקרה יחסית מכיוון שיש צורך במכונית (צריך להתמקח עם המשכירים על העלות) כדי להגיע ממקום למקום ומכיוון שדירות המגורים יקרות יחסית (כ20$ ללילה) באזור אגאדיר. כמו כן גם האוכל לא הכי זול והאמת שהוא גם לא ממש טוב. הכי מומלץ לקנות את המצרכים ולבשל באופן עצמאי, ואז אפשר לאכול אוכל טוב. המקומיים מדברים אנגלית וצרפתית ברמה טובה כך שאין בעיה לתקשר. מרקו היא מדינה מאד מתויירת אבל למרות זאת אין הרבה מה לעשות בלילה אם אתה לא בקזבלנקה או במרקש וגם אז תריך לדעת טוב מאד לאן הולכים.

SAFI- Dusty Payne

ציוד גלישה:

גלשנים: כדאי לקחת גלשן שורט רגיל ומומלץ לקחת גלשן ספר שכן הגלים חזקים ואין ממש איפה לקנות גלשנים טובים. כמו כן למי שמעוניים במרוקו יש המון הזדמנויות לגלוש בגלים גבוהים של מעל 2 מטר כך שמי שרוצה צריך את הציוד המתאים. אני אישית גולש על 6,2 אז לקחתי איתי 6,6 והוא הספיק לי גם בים של מעל 3 מטר. חליפות: מומלץ לקחת חליפה 4/3 מילימטר שכן המים יכולים להגיע ל15 מעלות צלסיוס. בנוסף מומלץ לקחת נעלי גלישה גם בשביל הקור וגם בשביל הסלעים וקיפודי הים. חרבות: קחו בחשבון שמדובר בדרך כלל בגלים של מטר ומעלה עם המון כוח כך שתהיה לכם המון מהירות על הגל. בשביל זה צריך חרבות גדולות שיחזיקו לכם את הגלשן בחיתוכים על הגל.

יום מושלם  ב Anchor point

אגאדיר והסביבה:

ליד העיר אגאדיר קיים כפר דייגים בשם Taghazoute ושם נמצא הפוינט המושלם לימיןAnchor point. מדובר בגל ארוך מאד (800 מטר ויותר ביום טוב) עם סקשנים מהירים, מקומות להכניס אופדליפים וקאטבקים, צינורות והמון המון כוח. כדי שהגל יעבוד טוב צריך סוול עם כיוון מערבי בגובה של ft6 (מטר +) לפחות והוא עובד טוב בכל גאות אבל אם יש הרבה מים צריך סוול גבוה יותר, בעיקרן ככל שהגאות נמוכה יותר הגל טוב יותר. הגל מתחיל מאחורי סלעים וממשיך לאורך רצועת החוף הסלעית. הטייקאופ יחסית קל אבל אז מתרומם לא הקיר וצריך לצבור מהירות, ביום טוב אפשר לתפוס אחלה של צינור מאחרוי הסלעים. לגולשים מתחילים יותר יש את האפשרות לתפוס א הגל בנקודות דרומיות יותר ואז הוא גם נמוך יותר ורך יותר. למרות זאת אם ממשיכים לכיוון החוף נתקלים בסקשיין צינור כבד ומהיר מאד. בימים נדירים אפשר לתפוס שם אחלה צינורות וגם לצאת מהם אבל לרוב הגל סגור. באזור של כפר הדייגים הזה יש עוד המון פוינטים לגלוש בהם. כ 700 מטר צפונה מ Anchor point יש את Mystery point שהוא פיק A-Frame (נשבר לשני הצדדים) שנשבר מעל סלע (לא טוב בגאות נמוכה) גל רך שמתאים לביצועים וגולשים שמחפשים פחות אדרנלין בגלישה. בהמשך כקילומטר וחצי צפונה יש גל מושלם נוסף בשם Killer point. השם מפחיד אבל האמת היא שקראו לו ככה בגלל שזה הורג את הזרועות לחתור עד אליו. קחו בחשבון חתירה של 30דק לפחות. יש גם דרך לרדת מהצוק (צוק בגובה של 100 מטר לפחות) ולקפוץ מהסלעים בקרבת המים אבל זה לא מומלץ למי שלא מכיר את הדרך טוב. הגל עצמו הוא גל שבא ממים עמוקים מאד ועל כן הטייקאוף לא פשוט בפיק עצמו. גל ארוך מאד עם קירות עצומים שכן הוא תופס את כל הגובה של הסוול (בדרך כלל גבוה במטר מהגובה ב Anchor point) גל ארוך מאד עם המון כוח, לא מומלץ למתחילים. בנוסף כמה קילומטרים צפונה (צריך אוטו) יש את Boilers שזה עוד פוינט מושלם לימין. חשוף מאד לרוח שכן הוא ממוקם בקצה המפרץ של כך שאם יש רוח חזקה עדיף ללכת לפוינטים שנמצאים בתוך המפרץ של Taghazoute. גל מהיר מאד ורדיקלי לגולשים מנוסים. היציאה והכניסה למים כאן הם מהקשות שיש כך שתתכוננו לכך בעוד מועד (מאד ומלץ לקחת נעלי גלישה). אם הולכים עוד יותר צפונה, מגיעים לשבירת חוף בשם Tamri כיפית לימים הקטנים, במיוחד כשהפוינטים ב Taghazoute לא עובדים. פה אפשר למצוא גלים מושלמים לשמאל, שדי נדירים לאזור הזה.

קלי סלייטר מתעופף ב-SAFI

כמובן שחוץ מהמקומות הללו ישנם עוד המון מקומות לגלוש ולטייל בהם. את חלקם נגלה לכם בחלק השני של הכתבה.