גלשן בהתאמה אישית

Alternate Text
חושבים על להתחיל לגלוש? הנה כמה טיפים בסיסיים

שיעורי גלישה זאת העדיפות הראשונה וישנם המון בתי ספר ומועדוני גלישה פרוסים בחופים המרכזיים ברחבי הארץ. ישנה גם האפשרות שאת/ה תהיו מספיק ברי מזל כדי שחבר/ה שלך שגולש/ת יוכל ללמד אותך בתחילת הדרך. אם את/ה לא מעוניין/ת בלקחת את הסיכון הכרוך בגלישה (טביעה או היתקלות עם גולשים אחרים), אתם תצטרכו ללמוד הכל, גם על האתיקה (החוקים) במים וגם על:  איך לחתור  מצב הכריעה טרם העמידה על הגלשן  הבאת הרגליים מתחת לגוף  טכניקת העמידה מעמדת הכריעה  מציאת את נקודת האיזון  עמידה על הגלשן כשאתה על הגל  גלישה על הגל
ש כל כך הרבה אנשים שלא לומדים את הצעדים הנ"ל לפני שהם נכנסים למים לגלוש בפעם הראשונה, והם מהווים סכנה לעצמם ולשאר הגולשים שנמצאים בסביבתם. ברגע שהיה לך את יום הגלישה הראשון שלך את/ה תמיד תרצה/י לחזור למים שוב ושוב. את/ה תתאהבו בגלישה וזה לא יזיז לכם כשמי הים יצאו לכם מהאף כמו מברז מטפטף, הידיים שלך ירגישו כמו עופרת והחול יכנס לכם לכל מקום ואפילו לאזורים שעוד לא ידעתם עליהם. זה לא יכנס לכם לראש, כשבני המין השני יתפסו לכם בזרועות החטובות. בכל אופן, אם אתם לא מעוניינים להגיע למצב שבו תתחרטו על על החלטתכם ללמוד לגלוש, קחו את הזמן כדי להיות קצת יותר בעלי מודעות במים (surf wise).

שחיה ותרגילים לגולשים פוטנציאלים

לפני שאתם בכלל מגיעים לשלב בו אתם בוחרים אם לגלוש על לונגבורד/פאןבורד (גלשנים ארוכים ועבים) או על שורטבורד (גלשן קצר ודק), בוחרים לאיזה יעד גלישה אתם רוצים לטוס אן איזה ציוד אתם רוצים לקנות, אתם צריכים לדעת את היתרונות והחולשות שלכם. למשל, זה הכרחי שאדם ידע לשחות בצורה טובה לפני שהוא מחליט להיכנס למים עם גלשן גלים. כמו כן, אדם זקוק לגמישות ואתלטיות ברמה מינימאלית על מנת להגיע למצב שבו הוא יכול להיעמד על הגלשן. תרגילים שמשפרים את יכולת הלימוד שלכם במסגרת הניסיון לגלוש:  שכיבות שמיכה  כפיפות בטן  כפיפות ברכיים  לחיצות רגליים  פעילות אירובית כדוגמת שחיה, ריקוד, רכיבת אופניים, וריצה.
יציבות טובה בתרגילים מסוג זה תכין אתכם לקראת הגלישה ותקל עליכם משמעותית את פריצת המחסומים הראשונים כגון: חתירה על המים, תפיסת הגל לבד, עמידה נכונה על הגלשן, תפיסת פינה וכדומה. היציבות שלכם על הגלשן והשליטה עליו תשתפר ככל שתחזקו את שרירי הירך, הבטן והזרועות מה שגם יאפשר לכם להנות זמן ארוך יותר במים מבלי להתעייף.

ההיכרות עם הגלשן

תבחנו את הגלשן שלכם בצורה יסודית כדי שתוכלו להכיר את המאפיינים שלו. לונגבורד הוא גלשן שהינו בגובה של 2.30 בערך עם פס באמצע (השדרית של הגלשן), הוא יכול להיות בעל חרב אחת ויותר. לעומתו הגלשן הקצר הינו בגובה של הגולש + 10 סמ (תלוי ברמת הגלישה) והינו לרוב בעל 3 חרבות ולעיתים גם 4. את החבל האלסטי שמחובר לזנב של הגלשן (הליש) צריך לחבר לרגל האחורית כדי למנוע את בריחת הגלשן מכם בזמן הגלישה, אם אתם נולים ממנו. זה לוקח קצת זמן להתרגל לליש, שכן הוא מסתבך לא פעם ברגליים ומפריע לפעמים בחתירה ובעמידה על הגלשן, אז אם אתם רוצים אתם יכולים להתאמן איתו בבריכה או על החוף טרם הכניסה למים. כדאי גם מאד לתרגל על החוף את העמידה על הגלשן טרם הכניסה למים. זה עוזר מאד במהלך ניסיונות העמידה כי מבחינה מנטאלית אנחנו יודעים שאפשר לעמוד על הגלשן. על החוף להתאמן על הכל. על הקפיצה על הגלשן, על החתירה. ואפילו על הישיבה עליו (במים הרדודים). כך שזה מאד מומלץ לתרגל את הדברים על האדמה שעליה אנחנו רגילים לעמוד טרם ניסיון העמידה על הגלשן כשמתחתיו ישנם מים זורמים. הביטחון העצמי שלכם יגבר ככל שתיקחו יותר שיעורי גלישה וכשתהיו מוכנים להיכנס למים לבד היכן שכולם גולשים, קחו איתכם חבר שמבין עניין כדי שיראה לכם היכן כדאי לכם לשבת ומה המרחק שצריך לתפוס מגולשים אחרים במים ויסביר לכם על החוקים במים. הוא ידריך אתכם בחתירה, בתפיסה של הגל ויהיה שם בשבילכם אם תתקלו בבעיה. הכנה עצמית פיסית ומנטאלית יבטיחו לכם הנאה רצופה וחווית גלישה מדהימה.