גלשן בהתאמה אישית

כל גולש חולם על הרגע הזה, לעלות על מטוס ליעד גלישה מבוקש ולצאת להרפתקה של כמה ימים במרדף אחרי גלים מושלמים, או  לפחות טובים מאוד.

טיולי גלישה הם חלק מדהים מתרבות הגלישה וכנראה הדרך הטובה ביותר לחוות את העולם וכמובן להשתפר בגלישה. בכתבה זו אפרט בעיקר על העיירה Midigam שנמצאת בחלקה הדרומי של סרילנקה.

ראשית, נוחתים בשדה התעופה קולומבו וכבר מרגישים את ההבדל, בעיקר בעובדה שחם (אפילו אם יורד גשם). העונה בצד הדרומי של סרילנקה היא בין אוקטובר – לאפריל כך שיוצאים מישראל בשיא החורף ונוחתים בקיץ.

לאחר מכן, אוספים את המזוודות ויוצאים החוצה. ברגע שהמקומיים יראו אתכם עם גלשן ישר יקפצו עליכם ויציעו לכם מונית לחופים, עדיף למצוא עוד כמה גולשים ולחלוק מונית גדולה. נסיעה של שעתיים-שלוש (תלויי במזג אוויר) ואתם במים. מבחינת אפשרויות לינה- יש המון, מקומות שמתאימים ליחידים/זוגות/משפחות.  מקום אחד שאהבתי במיוחד נקרא "Ram’s" , במקרה זה גם השם של השבירה שעליה נמצאת האכסניה. עד היום אני לא באמת יודע אם המקום קרוי על שם השבירה, או השבירה על שם הבעלים של האכסניה, שווה בדיקה העניין. בנוסף, היא במרחק הליכה של דקות מעוד 3 שבירות נוספות  לכל הרמות, ומרחק של עד חצי שעה על טוק טוק מעשרות שבירות.

בכל מקרה, זה ללא ספק מקום טוב ובטוח לישון בו. באכסניה קיימת גם מסעדה וניתן לתאם מראש כל מיני דילים עם ארוחות. מדי פעם מקיימים שם ערבים מאורגנים של ברביקיו ואוכל מסורתי. שימו לב כי האכסניה לא מפוארת מאד אבל המיקום שלה מצוין.

בהחלט value for  money !

rams או midigama right – היא שבירה בעיקר לימין (יש ימים שגם השמאל עובד) גל חלול וחזק מאד על ריף, אחד הגלים היותר חזקים בסרי לנקה, הכניסה אליו קצת מסובכת דרך סלעים והיא מתאימה לגולשים מנוסים. גם אם אתם לא ברמה לגלוש על הגל הזה כיף לשבת בחוף ולצפות בגולשים מנוסים גולשים עליו. 

Lazy left – השבירה עצמה היא על ריף עמוק, לשמאל, מתאימה מאד למתחילים. גל של 400 מטר איטי ומתקלף. יש שני אפשרויות כניסה, דרך החוף ואז צריך לחתור המון , אופציה הקלה יותר היא דרך המזח, יש קצת סלעים אבל היא מקצרת את החתירה לשבירה בחצי.

Plantation – שבירה עצמה היא על חול, למרות שיש קצת סלעים בכניסה, אם גולשים עד החוף אפשר להגיע לסלעים, הגל פתוח גם לימין וגם לשמאל, מתאים לכל הרמות.

Coconut – היא שבירה עמוקה יחסית, ממש ליד Plantation. הגל פתוח לשתי הצדדים הכניסה אליו זהה לכניסה של Plantation . הגל קצת חזק יותר ועמוק יותר ולכן מתאים יותר לגולשים קצת מתקדמים יותר.

אפשר בכיף להעביר טיול גלישה שלם בארבעת השבירות האלה. 

במרחק נסיעה של עד חצי שעה אפשר להגיע לעשרות שבירות.

שבירות נוספות-

Weligama – היא בעצם מפרץ סגור יחסית עם המון שבירות מתאים מאוד לגולשים מתחילים. השבירה שם היא חולית ואין כמעת בכלל סלעים, הגל פתוח לשני הצדדים וניתן לשכור גלשנים על החוף. יש גם כמה בתי ספר לגלישה. בימים שהים גבוה מאד גולשים מתחילים יוכלו לגלוש רק שם. לאורך הכביש של המפרץ ישנן מסעדות מלונות ושוקי דגים.

Mirisa – אני לא יודע אם זה באמת חוק, אבל כששום מקום אחר לא עבד Mirisa אף פעם לא מאכזב. אחד החופים הכי יפים שיצא לי לגלוש בהם. השבירה היא על ריף, והכניסה קצת בעייתית בגלל הסלעים והקיפודים. בתוך המים רואים צבי ים ששוחים על הריף. הגל עצמו מתאים לכל הרמות אבל בגלל הכניסה הבעייתית הרבה סולדים מהחוף הזה. כל אורך החוף מלא מסעדות ומקומות ללון בהם, אפשר לצאת מהמים וישר לראות את הדייגים פורסים למסעדות את הדגים על שולחן גדול הכל טרי, אפשר ממש לבחור דג מהמגש והמסעדה תבשל אותו.

Kabalana – היא עיירת חוף קטנה שרק בה אפשר להעביר טיול שלם. השבירה המרכזית היא מול אי קטן, הגל שם חזק מאד ומתאים יותר לגולשים מתקדמים. ישנם עוד מספר שבירות שמתאימות גם למתחילים במרחק הליכה על החוף. הגל פתוח גם לימין וגם לשמאל למרות שהשמאל ארוך ופתוח יותר, השבירה על סלעים עמוקים יחסית וככול שמתקרבים לחוף נוצר ממש ריף , הכניסה היא קלה מאד בלי סלעים אבל חתירה ארוכה לשבירה.

סרי לנקה היא ללא ספק אחד היעדים האולטימטיביים לגולשים.

 10 שעות טיסה ואתם בבגד ים, בעולם של עצי קוקוס, קופים, חופים לבנים, דגים טריים ובעיקר גלים !!!