גלשן בהתאמה אישית

Alternate Text
סרילנקה – ארוגם ביי

סרילנקה זהו אי השוכן תחת הודו באוקיינוס ההודי ומונה 20 מיליון איש.4 מיליון  מונה קולומבו עיר הבירה. מקבל את אותו הסוול של אינדונזיה.הגל הוא Right . ארוגם-ביי שוכן בצידו הדרום מזרחי של האי ומוכר כגל הארוך ביותר בסרילנקה ואחד מהיפים בעולם ( כ-800 מטר אורך) . בעבר נקרא האי בשם "צאלון" ויש האומרים ששלמה המלך אמר שסרילנקה היא אחת משבעת פלאי עולם, בכת האנשים שחיים שם ובחופיה הנדירים. 

עונת הגלים בארוגם ביי- אפריל עד אוקטובר (זה לא אומר שאין גלים בשאר השנה אך ישנם מונסונים וזה לא נחשב לעונה) .

באוקטובר לפני כשנתיים וחצי , יצאנו קבוצת גולשים מה- "חוף המערבי" לכבוש את אחד הגלים הארוכים בעולם- בארוגם ביי.החברה נדהמו לגלות את יופיו וקסמו של המקום . ממש הרגשה של קצה עולם, הנופים המדהימים , החופים היחודיים , טבע פראי וגלים שמתאימים לכל רמות הגולשים. כל צידו הפנימי של ארוגם ביי זהו ג'ונגל אחד גדול כשחיות הבר חופשיות בטבע. בכניסה לחוף  "פינאט – פארם" , התוכים מצייצים בין העצים וברקע מטיילים פילים , תאויים וכל שאר חיות הבר. כשנוסעים עם טוק-טוק לחופים מעט רחוקים יותר צריך לחזור שעה לפני השקיעה כדי להספיק ולהשיג את שיירת חיות הבר שבצורה מופלאה מתקבצת לטור אחד וגדול מדיי ערב ושבה בשיירה לג'ונגל.

לאחר נסיעה זו ולאחר עוד ארוע משמח וגדול בחיי- הולדת בני , החלטתי לעשות מעשה אשר יבטיח לי ולבני משפחתי הנאה קבועה לגן העדן הזה שנקרא סרילנקה. לכן החלטתי לבנות בארוגם ביי שתי יחידות דיור מפוארות הכוללות מזגנים ופינוקים וכן הוספתי למקום שני שולחנות סנוקר מקצועיים ( הרי אנחנו הישראלים "חולים" על סנוקר!) , את כל אלו , במקום הכי מוכר לישראלים בארוגם ביי- ב "Hanglouse ".מאמצע העונה שעברה הענין החל לעבוד ולשמחתי הייתה היענות עצומה וכבר בשנה שעברה הגדלנו את מספר הגולשים הישראלים בסרילנקה פי 3 מעונה רגילה. בשנה הבאה יהיו עוד המון הפתעות ונציגות שלנו במקום הכל כך נדיר ונחשב הזה.התכנון שבשנה הבאה: תהיה חנות בשם "ישראשייפר" שתכלול בתוכה גלשנים רק תוצרת הארץ!

חופים:                                                                                                            "ארוגם ביי" – הגל הארוך ביותר בסרילנקה והחוף המרכזי . מחולק לשלושה סקשיינים , כאשר הסקשיין הראשון מעל ריף , גל צינורי וחזק מאוד, לגולשים מתקדמים מאוד ואורכו כמאתיים מטר. הסקשיין השני שומר עדיין על גובה והוא ארוך. הסקשיין השלישי זהו הבייבי הפוינט, בריכת גלים מצויינת למתחילים- כ- 400 מטר.  החופים בצדדים אלו חופים מבודדים ובהם תגלשו עם מעט מאוד גולשים, אם בכלל. לרוב תגלשו שם לבד.ישנם עוד המון חופים בתוליים וחסרי שם ( "סודיים" שהם קסם של חופים, פשוט נדירים) . 
 
 

חוף "פוטוביל" – כחמש דקות נסיעה בטוק טוק , מצידו השמאלי של ארוגם ביי , אורכו כ-500-600 מטר.שבירה מסלע גדול , קופצים מאחורי הסלע ישר אל תוך "הרכבת" וחוזרים כמה מאות מטרים ברגל אל נקודת המוצא.החוף ללא ריף , חולי.בשעות מסויימות ניתן למצוא את הגל צינורי , מדהים וקל לגלישה

חוף "פינאט –פארם" – כחמש דקות נסיעה בטוק טוק מצידו הימני של ארוגם ביי, חוף נדיר עם כניסה לחוף מלאה בתוכים נדירים על העצים. חוף דומה ל"פוטוביל" רק קצת יותר קטן – כ 400-500 מטר.

חוף "אוקנדה"- כחצי שעה נסיעה מארוגם ביי, מפרץ ענקי, פוינט = ברייק נדיר ביופיו, הגל מתחיל כ 100-200 מטר Left וכשהוא מתקרב לסלע הוא הופך ל Right עצבני. הקרקע חולית ואורך הגל כ 800 מטר ביום גבוה.

אוכלוסייה- הסרילנקים הם אנשים מסבירי פנים ויתאמצו מאוד שתהיה לכם חוויה בלתי נשכחת.כאשר הולכים לחופים הצדדדיים  (להתבודד) , נהג הטוק טוק אשר משלמים לו כ- 1$ לכל נוסע , נשאר איתנו למשך כל היום על מנת לשמור על הציוד בחוף ולעיתים הוא נהפך גם לצלם. כמובן שאת הצילומים ניתן לראות מייד לאחר הסשיין, בארוחת הצהריים אצל פארוק (“Hanglose ) בטלוויזיה.הגולשים המקומיים נחמדים , דומים לנו הישראלים קצת באופי כאשר הם רצים לכל גל, אם לא תחפשו צרות לא יהיו לכם צרות- משפט שתופס בכל העולם.

אצל פארוק ב- “Hanglous” , ידאגו לכם. לא ארחיב במילים על המקום רק אומר בוודאות שכשיגיע הזמן לעזוב את המקום זה יראה לכם כמו סרט בוליוודי אורגינלי מהודו- עם נפנופי ידיים לשלום והמון דמעות ורגש, פשוט מתאהבים באנשים ובמקום.

לינה- “Hanglous” – אנשים מדהימים , מנהל המקום שמו פארוק וכל ישראלי שמגיע לשם ושומע את שמו אומר מתחת לשפם הקטן שלו את המשפט הידוע מאלכס חולה אהבה – " פארוק תסגור את התריס" , מה שאיש אינו יודע הוא שפארוק דובר עברית לא פחות טובה מהם ( ראו הוזהרתם "פאדיחה" ) ., פארוק הוא מורה למתמטיקה אחראי מאוד שדואג לכם להכל = פשוט להכל! האוכל מדהים – כל מה שחשבתם לאכול וברמה גבוהה: פסטות, שניצלים, דגים, טוסטים, פנקייקים,סלטי פירות,מוזלים, בקיצור מה שתבקשו…אה , שכחנו את השייקים הנדירים של המקום….בקיצור חלום!

 

לסיכום , טיול גלישה זול , מפנק מאוד והכי חשוב- גלים מדהימים. שמי הוא תומר בן יעקב (תותי) , מתארגנת קבוצה לאפריל(חופשת הפסח) הקרוב,מספר המקומות מוגבל נא הזמינו מראש למניעת אי נעימויות.

סרילנקה מחכה לכם!

להזמנות יחידים וקבוצות : (רצוי חודשיים מראש):0546889485 אליקו 0523807776 מיה, 0545820037 יובל.