גלשן בהתאמה אישית

Alternate Text

עדי גלוסקא מנצח את תחרות המוזמנים BILLABONG UP NORTH שבי ציון בתנאים חלומיים

זוהי השנה השנייה ברציפות בה גלוסקא זוכה בתחרות היוקרתית. עם נצחונו, הוא גורף כ-3000 ש"ח.

רבים מהמשתתפים והצופים בתחרות, יסכימו כי זה היה אירוע הגלישה המשובח ביותר שנראה בשנים האחרונות. תנאי ים נדירים לישראל, עם גלים של מטר+ ורוח דר'-מז' קלילה, סיפקו את הבמה המושלמת ל-24 הגולשים הטובים בישראל להפגין את כישוריהם. צרפו לזה את האווירה הנהדרת ששררה במקום ואת הטבע היפיפה של הגליל המערבי שהקיף את אזור התחרות, והרי לכם אירוע ברמה בינלאומית.
מנצח התחרות, עדי גלוסקא, בעל וותק עצום וניסיון רב בתחרויות בארץ ובחו"ל, סיפר מייד לאחר המקצה: "אני לא זוכר תחרות כזאת טובה בישראל בכל ימי חיי, וראיתי הרבה. בכנות, זו התחרות הכי מוצלחת בה השתתפתי אי-פעם בארץ", והוסיף, "שבי ציון זה מקום מיוחד מאוד עבורי, אני נוהג להגיע לכאן לעיתים תכופות, והאנרגיות שיש כאן פשוט מדהימות. אני כ"כ שמח שיצא לי להשתתף בתחרות ועוד לנצח בה".
גלוסקא השקיע מאמץ אדיר וחתירות אינסופיות חזרה לפוינט במהלך היום, דבר אשר גבה ממנו מחיר פיזי. "התחרות גבתה ממני מאמץ פיזי אדיר. בגמר הרגשתי את השרירים האחוריים בידיים מתכווצים ואת המרפקים ננעלים. נאלצתי לשחרר אותם תוך כדי חתירה. אני כבר לא בן 25, כמו בזמנים שהייתי מסוגל לגלוש 10 שעות רצוף", חייך ואמר גלוסקא המותש
בגמר (25 דק'), שללא ספק הזכיר גמרים בתחרויות בחו"ל הן מבחינת רמת הגלישה והן מבחינת תנאי הים, גבר גלוסקא על וובקה מרליס (23) מבת-ים. את הגמר, פתח וובקה עם גל עליו ביצע סנאפ זריז וחזק על הקיר, משם השתחל לצינור נחמד, שזיכה אותו בתוצאה של 6.5 נקודות. גלוסקא חיכה להתקפות ופתח את המקצה שלו עם גל שכלל כמה ביצועים "מלאים" עד לקרבת החוף, גל שזיכה אותו גם כן בתוצאה בטווח ה-6-7 נקודות. מס' גלים בינוניים חלפו להם במקצה עד שהיגיע לגלוסקא לגל גדול, עליו נתן אוף-דה-ליפ וורטיקאלי, משם נכנס לקאטבק פול רייל ועל השבירה הדביק פלואטר עצום ממנו בקושי חזר. זו הייתה התוצאה הגבוה ביותר של היום (8.5), מה שנתן לגלוסקא את ההובלה. וובקה לא איחר עם מענה, כאשר תפס גל יפה ופתוח ו"תקע" אוף דה ליפ טייל סלייד לרוורס ונחת ממנו באופן נקי אל תוך הגל. לאחר מכן הוא נכנס לשבירה הפנימית, אולם איבד נקודות חשובות כשהגל לא אפשר לו לבצע ביצוע נוסף. בסיום המקצה, היה זה ברור לכולם שגלוסקא הוא המנצח. וובקה מרליס מגיע למקום השני ולוקח כ-1500 ש"ח.
בחצי הגמר הראשון, ראינו את צחי יקיר החיפאי מתמודד מול וובקה מרליס. יקיר, שהציג גלישה מלוטשת ומדויקת לאורך כל השלבים הקודמים, לא עמד מול וובקה שהתפוצץ על הגלים עם איירים, רוורסים ועוד טריקים ניו-סקול שזיכו אותו בציונים גבוהים. יקיר, שנחתך בידו ברבע הגמר, הלך "להדביק" את עצמו אצל הרופא הקרוב. בחצי גמר השני ראינו קרב קלאסי בין שני הגולשים היחידים שייצגו אותנו בחו"ל באפן עקבי. עומר בר (21), נקט באסטרטגיה שונה, וזז ממקום מקום בניסיון להגריל גל טוב לצד ימין. בזמן שעומר התרוצץ מפיק לפיק, גלוסקא היה עסוק בלספק את הסחורה שהוא יודע ולחבר גלים באופן שוטף מלמעלה עד לחוף. "רציתי ללכת על ביצוע גדול בפרונט סייד שייתן לי ניקוד גבוה, אבל הרמפה המושלמת לא היגיעה", סיכם בר את חצי הגמר שלו.
ברבע הגמר הראשון ראינו את וובקה מרליס מתמודד מול גיל קרן, שחזר לא מזמן מפרו ונתן תצוגה קטלנית לבקסייד במהלך כל היום, עם ביצועים חזקים על הקיר של הגל. גם קרן הלהוט, לא הצליח להפיל את וובקה הממוקד שהמשיך בשלו עד לגמר. רבע הגמר השני נגמר בקרב מאוד צמוד בין צחי יקיר לסרגי מרליס, המדורג חמישי בארץ. בסופו של דבר, היה זה יקיר שהמשיך לחצי הגמר. רבע גמר השלישי הפגיש בין משה פרץ ה"שור האשדודי הזועם" לבין עומר בר. למרות יכולת יוצאת מן הכלל של פרץ במהלך כל היום, ניסיונו הרב של בר בתחרויות הוכיח את עצמו והוא עבר לחצי הגמר. רבע הגמר הרביעי היה אחד החזקים בתחרות, בו נפגשו שתי אגדות גלישה. אלוף הארץ הנוכחי (סה"כ חמש פעמים( אביב ואקנין נגד עדי גלוסקא. בשניות האחרונות של המקצה, הייתה דרמה בה שני הגולשים היו כל אחד על גל טוב , כשהבאזר נשמע ברקע. היכרותו של גלוסקא עם הגלים בשבי ציון העניקה לו לבסוף את היתרון ואת הכרטיס לשלב הבא. לסיכום, כנראה שדברים טובים קורים למי שמחכה… לאחר למעלה מחודש בהמתנה לגלים טובים, תחרותBILLABONG UP NORTH קיבלה לבסוף את כל מה שכולנו רצינו… גלים מושלמים… חברת בילבונג ישראל בשיתוף מושב שבי ציון וארגון גולשי הגלים בישראל ורוצים להודות לנותני החסות והגורמים המעורבים בהפקת תחרות המוזמנים BILLABONG UP NORTH ברק מן ממועדון הגלישה המקומי "החוף הצפוני", אריק ממושב שבי ציון, Von Zipper Eyewear, Nixon Watches, עמותת "צלול" לשמירה והגנה על החופים בישראל